Sunday, January 4, 2009

Å se lykkelig ut

Hvordan ser man lykkelig ut? Jeg ser visst ikke lykkelig ut. Kanskje ikke så rart siden jeg ikke har så mye å være lykkelig over (Jeg er selvsagt glad innimellom, selv om det heller ikke er så ofte, men det er altså ikke det samme som lykkelig). Det kan hende at andre er flinkere enn meg til å se lykkelige ut, og være lykkelige. Jeg har hørt en bli beskrevet som at han strålte etter at han hadde fått seg kjæreste. Jeg la ikke merke til det. Kanskje jeg ikke er så flink til å oppfatte når andre er lykkelige heller?

Er det noe med utstrålingen? Stemmen? Øynene? Auraen? som avslører om man er lykkelig? Og snudd på hodet. Hva avslører at man ikke er lykkelig? Ikke nødvendigvis dypt fortvilet, bare ikke lykkelig.

Og en kort oppdatering på forrige post: Det ser ut til at jobben min er "trygg" ut hele 2009, så ikke noe å bekymre seg over der.

1 comment:

moon said...

JEg merker en stoooor forskjell på meg selv vertfall når jeg er lykkelig. Før jul var jeg ikke noe serlig glad, jeg gikk rundt og var sur. Og det fikk jeg høre hver jævla dag, så ble ikke akkurat blidere av det. Men nå har jeg det veldig bra og det er jeg så sikksykt glad for. Du merker sykt forskjell hvis du har vært litt nedfor og ting begynner å bli bra igjen! Men jeg er ikke sikker på om jeg klarer å se på andre hvis dem er lykkelig eller ulykkelig, men hos noen jeg kjenner godt kan jeg se det tror jeg. Tror mange greier å skjule om dem er nedfor.