Wednesday, January 21, 2009

Første avdrag

Enda en ting jeg ikke har gjort før. Betalte første avdrag på studielånet. Jeg har en følelse av at det kommer til å bli en ting jeg gjentar med jevne mellomrom i mange år framover. I min enorme økonomiske visdom har jeg kommet fram til at det lønner seg å betale mye til å begynne med. For å få mindre renter senere, sånn at det blir billigere. Så denne gangen betalte jeg dobbelt opp. 14.060 kroner. Dette betyr ikke at jeg ikke trenger å betale neste avdrag, men at det en gang om mange år blir litt mindre å betale. Det er teorien i alle fall.

Grunnen til at jeg hadde råd til å betale så mye penger er naturligvis at jeg enda ikke har flyttet hjemmefra. Men det forsøker jeg å endre på. Leilighetsjakten er med andre ord i gang!

2 comments:

moon said...

wow, du har jo vært skikkelig på bloggingen ser jeg :p men det er kjekt å bo hjemme da, bo hjemme så lenge som mulig! Det litt kjipt ja, men sparer jo penger. Er det ikke dyrt å bo nå for tiden da?

Kjetil said...

Skrevet litt innomellom i alle fall. Satser på at du er tilbake for fullt nå:)

Ikke bare litt kjipt skal jeg si deg. Ikke veldig mye dyrere enn det har jeg betalt før, og da hadde jeg mindre penger å leve for.