Wednesday, November 12, 2008

Spam

Vanligvis når jeg får spam i eposten (noe jeg heldigvis får lite av) sletter jeg den uten å se hva det er. I kveld gjorde jeg et unntak, bare på moro.

Det var et tiggerbrev fra Russland. Selv om det sikkert er slemt å syns sånt er morsomt (det var først og fremst de velplasserte stereotype skrivefeilene som var artige), så legger jeg det ut her. Kanskje noen tar det mer seriøst enn meg...

Hi,

My name is Elena, I am 31 year and I live in Russian province. I work in library and I use computer after work when it possible.
I finded your address in internet and I decided to write you this letter.

I have 7-year daughter Angelina, her father abandoned us and we live with my mother.

Due to the financial crisis in our country my mother lost job and our situation became very difficult.

The prices for gas is very high in our region and we cannot use it to heat our home anymore.

The winter is coming and weather become colder each day. We worry if the temperature will below 0 degrees in our home, we will not be able to survive.

For heating our home during winter we need portable stove which give heat from burning wood. We have many wood in our region, but we cannot buy the
stove in local market because it cost equivalent of 193 Euro and very expensive for us.
If you have any old portable stove, we will be very happy if you can donate it to us and organize transport of its to our address or help us to buy it in our local market.
This ovens are different, they made from cast iron and weight about 100-150kg.

I downloaded our picture to free website and you can see it at:
http://eleng.nextmail.ru/ourpicture.jpg
It is not of very good quality, but it will give you idea how we look.

I pray for your help.

Elena.
Russia.

3 comments:

Anonymous said...

Send en mail tilbake (fra en e-post du ikke bruker) og be om postadressen deres, så du kan få sendt de noe gammelt ullundertøy.
Litt kjølig og frisk luft tar ingen skade av, så løsningen er ull ;)

Kjetil said...

Jeg har bare noen hullete ullsokker, så det hjelper nok ikke særlig mye...

moon said...

huffa, stakkars..

send ullsokkene da vel :p