Saturday, November 1, 2008

Skifte og forandring

Jeg har ikke vært noe flink til å oppdatere, så her kommer det: Jeg har fått meg jobb, ikke jobb relevant for utdanningen jeg en gang i fremtiden blir ferdig med, men en jobb. I butikk. Christiania GlasMagasin på Magasinet i Drammen. Det er ålreit i grunn. Som forskjellen mellom natt og dag i forhold til den forrige butikkjobben jeg hadde, som var i kassa på Meny for 5 år siden. Jeg kan uttype dette hvis noen vil, eller jeg gidder.

Denne jobben gjør at jeg av og til må stå opp tidlig. Noe jeg egentlig har godt av. Sånn at jeg kan ta bilde av soloppgangen, til en forandring.
Det denne jobben også gjør er å tvinge meg til å reise til Drammen for å jobbe, og siden jeg ikke kjører bil, eller har tilgang på bil, må jeg ta bussen. Da er det ikke noe moro å at det er kaldt, noe det har det med å være på disse kanter på denne tiden av året og en del måneder framover. Og snø... Den kom den 29. Oktober. Samtidig med de fleste andre steder på Østlandet tror jeg.Men snøen har sin (ja, bare én) fordel. Man kan se om kattepuser har sneket seg rundt huset. Og det har kattepusene, men de vil ikke koses med av meg. Det syns jeg er blodig urettferdig.
Men i dag, lørdag 1. november er det sol og greier

Og når jeg tente opp i peisen for å varme opp huset på ondag dukket denne vesle rakker'n opp...

No comments: