Thursday, September 11, 2008

Sats

De som kjenner meg vil neppe forbinde meg med trening. I alle fall ikke på treningsstudio. Men det stemmer altså ikke. Når jeg bodde i Stellenbosch trente jeg 4-5 ganger i uka enten på treningssenteret eller med å spille badminton (som er ganske slitsomt hvis man spiller skikkelig, eller prøver i alle fal. Så god som Mesteren blir jeg nok aldri. Sikkert ikke så skalla heller). Når jeg flytta til Cape Town begynte jeg på Virgin Active i Gardens, som var et riktig så dyrt og fint treninggsenter bare 10 minutters gange fra der jeg bodde.

Vel.. etter at jeg kom hjem har det blitt så som så med fysisk aktivitet, så når jeg ble oppringt av Sats og tilbudt en gratis prøvetime fordi jeg hadde vært med på en slags lengdehoppkonkurranse på Olaf Ryes Plass i Oslo (jeg hoppet 2.01 på stillestående lengde. Ikke nok til å vinne, men nok til å gi meg hodepine) for noen uker siden tenkte jeg at det kunne saktens gå an. Så i går pakket jeg treningssekken og dro nedover for å prøve meg.

Siden jeg ikke alltid vet mitt eget beste tok jeg utgangspunkt i det nivået jeg var på før jeg reiste hjem i mai. For å si det enkelt. Jeg er ganske langt unna det nå. Til og med i badstua gikk det dårlig når det begynte å gjøre vondt og jeg måtte gi opp ganske fort. Det er forresten kjedelig å trene alene.
Jeg meldte meg ikke inn. Før det første har jeg ikke råd. For det andre vil jeg vente med eventuelt medlemskap til jeg har flytta til Drammen og ikke har over en halvtimes reisevei og for det tredje var je ikke veldig imponert over fasilitetene (det lå i et tidligere lagerbygg). Men det kan komme av at jeg er bortskjemt etter å ha vært i Cape Town, hvor de gjerne bygger treningssentre til 50 millioner kroner.

3 comments:

Anonymous said...

Eig ante noko om d =) Eig va jo treningsrådgivern din =)

Kjetil said...

Det er sant. Du visste noe, og Eirik visste noe såklart, men ellers var det ikke mange.

Anonymous said...

hehe:p jeg har aldri trent i et treningsstudio (tror jeg). Og jeg trener jo nesten hver dag..

jeg har vært i styrkerommet på skolen da;p