Monday, August 11, 2008

Dårlig samvittighet

Jeg har det med å ha dårlig samvittighet. Etter at jeg begynte på masterstudiet for omtrent to år siden har det vel knapt gått en dag uten at jeg har hatt dårlig samvittighet fordi jeg ikke har studert godt nok, lest nok eller jobbet nok med masteroppgaven min. Det er slitsomt å ikke kunne gjøre noe som helst uten å ikke kunne slappe skikkelig av og ha oppgaven gnagende i bakhodet. Det er selvsagt en selvpåført lidelse. Hadde jeg jobbet bedre, ville jeg ikke hatt dette over meg. Men det har jeg altså. Jeg blir flau og smånervøs hver gang jeg får en epost fra veilederen min fordi jeg jobber så sakte.

Jeg fikk epost i dag, og den bør jeg svare på, og samtidig love meg selv på tro og ære å jobbe veldig mye bedre enn jeg har gjort til nå. Nå er det jo ikke sommerferie lenger heller.

Jeg la forresten ut CVen min på finn.no, så hvis noen trenger en statsviter og betaler godt vet dere hvor jeg er å få tak i.

No comments: