Wednesday, August 13, 2008

De venstrehendtes dag

I dag, den 13. august er de venstrehendtes dag. Jeg vet ikke hvorfor, men sånn er det nå engang. Jeg ante ikke noe om det før de viste en reportasje om det på Dagsrevyen.
I følge fyren de intervjuet, innehaveren av en venstrehåndbutikk (som forsøkte sitt beste for å forklare at det er et sant Guds under at venstrehendte klarer seg sånn noenlunde i en verden dominert av høyrehendte).

Venstrehendte utgjør omtrent 10% av befolkningen, så nå er det jammen på tide at vi anerkjennes som en minoritet på linje med samene syns jeg.

Kort sammenrasket liste over noen venstrehendte:

Kjetil Balog (meg altså)
Bill Clinton (tidl. president i USA)
John McCain (mulig ny president i USA)
Barac Obama (mulig ny president i USA)
Stine Marie
...og mange venner av Turi

4 comments:

Anonymous said...

haha :p jeg kjenne mange venstrehendte^^

Kjetil said...

Da har jeg oppdatert lista, sånn at den er mer riktig;p

Anonymous said...

hehe, så det (y)

Anonymous said...

Ånei. Er Obama venstrehendt?! Har jeg støttet en som er venstrehendt?! Dette er jo hundre prosent krise.