Tuesday, June 24, 2008

Tankeekpriment

Prøv å se for deg følgende situasjon:

Du har vært å reist lenge. Et sted mellom et halvt og ett år. På den tiden har du hatt minimal kontakt med din vanlige omgangskrets hjemme. Du gledet deg til å komme hjem, møte gamle venner og tilbringe tid sammen med de du er glade i.

Når du kommer hjem virker det i midlertid som om ingen bryr seg. Ingen ringer eller sender en melding for å treffes eller invitere ut på en pils eller kaffe. Det virker litt som om du for alt det dine venner bryr seg, like gjerne fortsatt kunne vært tusenvis av kilometer borte.

Har du vært for dårlig til å markedsføre at du er hjemme igjen? Er det med andre ord din feil at ingen tar notis av det? Eller burde gode venner fått med seg såpass, og vite om det uten at du skulle måtte fortelle alle i detalj om din tilbakekomst.

Hva ville du føle? Hadde du blitt glad og tenkt det var fint vennene dine hadde funnet seg andre mennesker, eller andre ting å bruke tid på? Hadde du tenkt som så at nå hadde du muligheten til å bygge opp et helt nytt nettverk, så det var nok like greit. Hadde du blitt lei deg og følt deg utelatt eller lite verdsatt, eller ville du blitt bitter og sint på vennene dine (noe som skjeldent er veldig konstruktivt)?

1 comment:

moon said...

Jeg hadde blitt sur, rett og slett. Først i hvertfall. Også hadde jeg vel blitt litt lei meg, men så hadde jeg tenkt at 'hvis dem driter i meg, skal jeg drite i dem også!' også hadde jeg funnet meg nye venner :)

kanskje ikke så lett men..