Sunday, July 6, 2008

Jordbærfestival

Klar for den første årlige (?) jordbærfestivalen i Sylling! (Sylling er ei bygd lengst mot nord i Lierdalen ved sørenden av Holsfjorden. Utover landbruksprodukter er Sylling mest kjent fra krimdramaet "Sejer - se deg ikke tilbake" som ble spilt inn i bygda og som et mekka for hjemmebrentelskere. Jeg gikk i klasse med flere fra Sylling på videregående. Mange trivelige folk.)
Det var vel rundt 30 grader ute denne dagen, og ganske fuktig i lufta så alle tilstede ble kraftig plaget av agressiv knott. Selv jeg, som vanligvis ikke har noe videre problem med mygg og den slags led under de rådene forholdene. Målet mitt med turen var uansett å spise så mye jordbær jeg orket, og det fikk jeg gjort. Desverre ikke så veldig masse, men de var nok de beste jordbærene jeg noen gang har smakt.

No comments: