Thursday, July 3, 2008

Grilling!

Bildet er fra en tidligere lørdagsgrill i Cape Town

Jeg syns grilling er gøy. I Sør-Afrika grillet vi støtt og stadig. Der er det enda mer nasjonalhobby enn i Norge og kalles Braai. De har til og med sin egen helligdag som heter National Braai Day (egentlig heter den National Heritage Day, men det syns folk var litt fjollete, og meningen med dagen var litt diffus, så da, med Desmond Tutu i spissen, ble det satt i gang en kampanje for å døpe om dagen. Det var vellykket. Alle liker Braai).

Den siste tida jeg var i SA var det ikke vær til å grille, og det er ikke så gøy å grille til seg selv bare. Så jeg gav bort grillen min til en som klippet gresset.

På bagrunn av alt dette var det altså ekstra stas å kunne fyre opp grillen for første gang på uendelig lenge omtrent hjemme. Og det ble bra saker. Eneste som manglet var en sekspakning med øl å ha ved siden. Det var nærmest standardutstyr i SA. Jeg vil grille igjen snart.

No comments: