Sunday, May 3, 2009

Ikkje vér ein framand

Nå har jeg flyttet til Drammen. Flyttemelding er sendt til posten, og i morgen skal jeg på folkeregisteret for å kreve mitt byborgerbevis med kaligrafi og sirlig underskrift.

Jeg mangler fortsatt noen møbler; et par bokhyller et skrivebord og kanskje et lite salongbord. Jeg hadde min første natt i ny leilighet (og ny seng) i natt.

I dag oppdaget jeg at TV-signalene kommer helt fram til TVen selv om jeg ikke har dekoderboks. Veldig mange kanaler med NRK 2, men ingen med NRK 1. Tror jeg må gjøre noe med det. Til min begeistring var det et trådløst nettverk villig til å slippe meg på. Internettabonement er inkludert i husleien, men på grunn av en brann i parkeringskjelleren kan det visst ta en stund før det går i orden. Jeg lever foreløpig godt med denne midlertidlige løsningen.

Krystallglassene, det nye serviset og det nye bestikket er på plass på kjøkkenet og noen ting har kommet ut av kassene, så det skal nok bli riktig så bra til slutt.

Jeg skal ta noen bilder etterhvert. Lover.

Og. Ikkje vér ein framand i heimen min:)

No comments: